Prečítajte si
čo o nás napísali naši zákazníci
Na každej spätnej väzbe nám záleží.
Ďakujeme!
Monika,
Žilinský kraj
„Robíte vašu prácu geniálne, robíte neskutočne veľa pre všetkých učiteľov. Určite by bolo skvelé, ak by ste v tom pokračovali ďalej, aj keď to je určite náročné, a oslovili tak ešte viac a viac duší nadchnutých pre túto úžasnú metódu.“
Jana,
Žilinský kraj
„Ďakujem za prínosné školenie , ktoré mi dalo veľmi veľa: nové vedomosti, nové priateľstvá a veľa zážitkov z prezentácií.“
Lucia,
Prešovský kraj
„Chcela by som veľmi oceniť prácu, úsilie – ľudské aj profesionálne – celého MONTE PLUS tímu. Odvádzate skvelú prácu a pomáhate učiteľom so skutočným záujmom o dieťa a jeho rozvoj ukazovať nové možnosti a cesty rozvoja. Tento program dokáže rovnako posúvať aj pedagógov na ceste za svojím lepším JA – odborne, aj ľudsky. Veľmi vám za to ďakujem. „
Dušana,
Súkromná ZŠ Ružomberok
„Ďakujem za skvelé vzdelávanie, absolvovala som ich mnoho, no toto bolo prvé, ktoré dávalo zmysel a mal by ho absolvovať každý učiteľ 1. stupňa a na VŠ by to malo byť povinné. Všetkým odporúčam. Úžasní ľudia, odbornosť, výborná atmosféra. Ďakujem! „
Zuzanna Vaňová,
ZŠ Malinovského, Partizánske
„Bola to úžasná príležitosť stretnúť sa s ľuďmi, ktorí nielen horia, ale dokážu aj zapáliť iných. V stretnutiach sa snúbila múdrosť, pokora, rozvaha, porozumenie, odvaha, trpezlivosť a vľúdnosť. Okamihy, keď sa prinášali nové vhľady na rôzne inak poňaté javy boli prepojené s priestorom na vlastné objavovanie a konfrontáciu s naučenými postupmi. Je mi veľmi ľúto, že som v rámci tohto stretávania nemohla stráviť pri tomto objavovaní viacej času. Množstvo informácií a postupov, úžasný prístup lektorov, mi vlialo novú energiu do ďalších rokov, ktoré mi budú dopriate stráviť s deťmi v škole. Veľmi som za všetko vďačná.“
Ivana,
Trenčianský kraj
„Obsah vzdelávania naplnil moje očakávania. Boli poskytnuté teoretické poznatky, no mali sme možnosť sami pracovať a tvoriť, čo je najlepšou možnou formou vzdelávania. Na vzdelávaní sa mi páčila dynamika, obsah všetkých častí, štruktúra jednotlivých kurzov. Mali sme možnosť ubytovania v blízkosti školiaceho strediska. Veľmi sa mi páčila prívetivosť, spontánnosť, pozitívna nálada metodičky a lektorky Veroniky, nadšenie pre prácu a jej osobná zaangažovanosť i erudovanosť. Lektorka Ivanka svojou vysoko profesionálnou činnosťou počas vzdelávania naviedla vždy príjemnú a pohodovú atmosféru a ľudskosť zároveň. Projektovej manažérke Hanke patrí veľká vďaka za jej zodpovedný, obetavý a empatický prístup projektovej manažérky, za jej nadpozemské nasadenie a „trefné“ myšlienky. Poskytnuté materiály boli pre mňa taktiež veľmi prínosné, využiteľné v praxi. „
Gabriela,
Šurany
„Toto bolo najhodnotnejšie a najzmysluplnejšie vzdelávanie aké som doposiaľ absolvovala…..som za túto možnosť nesmierne vďačná a určite aj moji žiaci.“
Radovana
„Ďakujem krásne za splnený sen bližšie spoznať Montessori pedagogiku. Bolo mi cťou. Odnášam si plamienok. Keď mi bude dopriate, odovzdám ho ďalej.“
Martina
„Chcela by som sa poďakovať za možnosť stráviť čas na vzdelávaní, kde som mohla spoznať skvelých lektorov, zaujímavých pedagógov z celého Slovenska. Celý kolektív ľudí, ktorí sa podieľali na tomto projekte patrí veľká vďaka. Bola by som veľmi rada, keby bola možnosť otvoriť ďalšie vzdelávania, kde by sa pedagógovia naučili ako môžu pracovať iným spôsobom, napr. konkrétne aj výchovy. Rozvíjať ich profesijné kompetencie.“
Ľubomíra,
ZŠ Viestova, Myjava
„Ďakujem veľmi za krásne chvíle prežité s vami i s dievčatami. Váš projekt ma obohatil nielen ako učiteľa, ale priniesol mi veľa i do súkromného života. Lepšie sa mi chápu súvislosti, ktoré sa okolo mňa dejú. Vaša práca, nadšenie, vedomosti, posolstvo Marie Montessori, ktoré odovzdávate, má veľkú hodnotu pre všetkých, ktorí sa s ním oboznámia.“
Lenka Ferančíková,
ZŠ kniežaťa Pribinu, Nitra
„Ďakujem za všetko, vždy som sa na kurzoch cítila ako doma, medzi svojimi.“
Silvia
„Ďakujem za každú 1 minútu v MONTE PLUS, ste neskutočne vzácny tím ľudí a nech vám tá energia (tie plamienky, ktoré ste v nás zapálili) stále napĺňa srdcia, myseľ i ruky.“
Vladimíra,
Trnavský kraj
„Ďakujem, že som sa mohla zúčastniť školenia. Bolo pre mňa obohacujúce pozrieť sa na určité veci z iného uhla pohľadu.“
Andrea
„Ďakujem, ďakujem, ďakujem. Ďakujem, za otvorenie učiteľskej mysle. Ďakujem za možnosť spoznať, ako to viem odovzdať ďalej. Ďakujem za vašu profesionalitu, presvedčenie, odovzdanosť, ústretovosť, ľudskosť a dôveru v nás. Ste vzácne osôbky plné dobra. Nech vás to sprevádza naďalej a prajem vám, aby ste mali možnosť a podmienky takto tvoriť naďalej.“
Z dotazníka absolventov inovačného vzdelávania:
Ako môže Montessori pedagogika uľahčiť prechod na nový ŠVP od roku 2026?
„Každá reforma môže priniesť aj negatíva a pozitíva. Tak je to aj s touto reformou. Ale verím, že budú prevládať pozitíva nad negatívami.:) Podľa Plánu obnovy budú v triedach zmiešané skupiny a to je podobné aj pri pedagogickom koncepte podľa Marie Montessori. Taktiež v rámci Plánu obnovy sú pripravené trojročia, to je taktiež podobné s pedagogickým konceptom podľa Marie Montessori. Myslím, že podľa nového ŠVP sa tam viac prihliada na individuálny progres u každého dieťaťa, deti môžu nadobudnúť isté zručnosti, vedomosti nie len v rozmedzí jedného roku ale v rozmedzí troch rokov, čo si myslím, že je výborné, pretože každé dieťa dozrieva pre učenie sa a pre školu inak napr. pri čítaní, písaní, počítaní apod“.
„Vychádzam z kľúčových komponentov v oblasti vzdelávania, ktoré figurujú v Pláne Obnovy od roku 2026 a to konkrétne v dopyte po špecifických zručnostiach žiakov a slabých výsledkov žiakov. Je potrebná zmena učebných osnov, obsahu a metód vzdelávania tým, že predpoklady na uskutočnenie zmien vo výučbe prinesú hlavne kvalitne pripravení učitelia. Podľa mňa je prínosné, aby sa učitelia vzdelávali, aby sa kvalita vzdelávacieho procesu zlepšila a hlavne aby sa zlepšili pri prechode na učenie podľa nového ŠVP výsledky žiakov, najmä v kľúčových oblastiach ako je kritické myslenie, zručnosti, gramotnosť. Práve Montessori koncept by mohol byť v zmenách na nový ŠVP prínosný a podnetný“.
„Komplexnosť úloh, medzipredmetové učenie, učenie v súvislostiach, zmysluplnosť a prepojenosť s reálnym životom, radosť z učenia, vnútorná motivácia, rozvíjanie kritického myslenia, sociálnych zručností a emocionálnej inteligencie, rozvíjanie životných zručností a exekutívnych funkcií, skupinová práca, rovesnícka pomoc, sústredenosť na činnosť (plná koncentrácia pozornosti), možnosť výberu, práca s chybou, inkluzívne stratégie“
„V praktickosti všetkého, čo sa preberá. Je to naplnenie teórie, ktorá tu už aj dlhé roky je, ale nedarí sa ju realizovať v plnom rozsahu. Všetci sme informovaní, ako by to malo vyzerať, k čomu sa máme dopracovať, ale nikto nám celkom komplexne neukázal, ako to prakticky urobiť. Montessori pedagogika ponúka komplexné naplnenie obsahu nového ŠVP a hlavne cestu ako pracovať s deťmi tak, aby boli individuálne úspešné“.
„Vo všetkom. Všetky Montessori princípy sú tak potrebné do tohto moderného sveta, až je neuveriteľné, že vznikli pred toľkými rokmi ,no tu na Slovensku sa nám ich nedarí zaviesť do bežných škôl. Aj preto sú na školách žiaci, ktorí sa do školy netešia, alebo sú nastavení len na výkon, často len plnia pokyny, ale nedokážu pracovať a rozmýšľať samostatne. Bez štúdia Montessori konceptu si veľa učiteľov ani nevie predstavit fungovanie nového ŠVP. A ani sa im nečudujem. Potrebovali by poznať vývinové obdobia podľa Montessori, poznať 5 veľkých príbehov a pochopiť, že učenie ide cez ruky…“
„Kľúčom k celému štúdiu je schopnosť rozpoznať vzácne momenty sústredenia detí a využiť ich v prospech učenia sa. Stredobodom pozornosti je dieťa so svojou túžbou sa rozvíjať, snaha rozvinúť potenciál každého dieťaťa, viesť ich tvorivo a kriticky myslieť. A hlavne krásne prepojenie príbehov, ktoré sú vzácnym motivačným darom ,dozvedieť sa viac, nenútene, ale chcene . Všetci učitelia by sa mali zúčastniť tohto kurzu, aby lepšie pochopili princíp celého posolstva Montessori pedagogiky“.
„Podľa môjho názoru je štúdium Montessori pedagogického konceptu prínosné pri zvládnutí prechodu na nový ŠVP v tom, že ponúka možnosti ako vzdelávať žiakov v cykloch, ktoré poznatky sú kľúčové, umožňujúce žiakom myslieť a učiť sa samostatnejšie. Páči sa mi, že žiaci môžu postupovať vlastným tempom a využívať Montessori pomôcky na úrovni, na ktorej sa momentálne individuálne nachádzajú“.
„Nový ŠVP je rozdelení na trojročia. Montessori pedagogika to práve obsahuje. Učím v prvom, druhom ročníku. Ak k tomu pridám tretí ročník a prepojím obsahové štandardy, čo majú deti zvládnuť za prvé tri roky, krásne sa tam dá vložiť Montessori pedagogika. Postupujem podľa charakteru triedu, prispôsobujem sa deťom ako zvládajú učivo. Prepájam predmety, využívam poznatky z Vášho štúdia“.
„Napríklad rozdelenie ročníkov do cyklov by mohlo pomôcť vytvoriť vekovo zmiešané skupiny… samovoľne vyvstane možnosť, že sa nebudú musieť učiť všetci všetko a v rovnakom čase… na túto situáciu bude pedagóg, ktorý sa stretol s Montessori konceptom lepšie pripravený a zmena mu nespôsobí stres. Naopak ju môže brať, ako zaujímavú výzvu a priestor na pozitívnu zmenu :)“
„Predovšetkým v naburaní stereotypného zmýšľania, že ja konkrétne učivo potrebujem prebrať len v tom jednom ročníku. Aj v mojom prípade, toto bola zásadná zmena. Nehovoriac aj o zmene hodnotenia. A pre mňa, keď som spoznala Montessori koncept, tak som sa len utvrdila, že polročné známkovanie je nezmysel“.
„Myslím si, že by sa učitelia mali inšpirovať Montessori konceptom. Nový plán obnovy hlása, že deti nebudú musieť iba správne odpovedať, ale budú sa musieť prepracovať k vedomostiam, hľadať súvislosti a použiť vedomosti v praxi. Tento koncept je do istej miery podobný konceptu Márie Montessori“.
„Je to doteraz najkomplexnejší a metodicky najlepšie podchytený spôsob prezentácie vzdelávania v zmiešaných ročníkoch, aký bol, podľa mňa, kedy učiteľom predstavený. Pre reformu školstva od roku 2026 by bolo potrebné, priam žiadúce, aby sa učitelia oboznámili aj s touto metodikou výučby.“
„Rozhodne je. Napríklad pre väčšiu citlivosť, trpezlivosť a rešpektovanie zo strany učiteľov. Keďže vraj „dôležité bude, aby sa dieťa dokázalo k vedomostiam prepracovať a aby ich vedelo použiť v praxi“ tak bude vítaná tá úloha montessori pedagóga – sprevádzania a dávania kľúčov…“
„Nabúrava staré myšlienkové koncepty o učení a ponúka nové, ukazuje iné modely učenia ako 45 min hodina, predmet, učebnica, zošit, frontálna práca, vševedúci učiteľ a samozrejme ponúka už overené pozitívne referencie o koncepte trojročí“
„Pozornosť na dieťa, spolupráca, individuálny prístup, súvislosti v učení bez memorovania, medzipredmetové vzťahy, používanie názorných pomôcok, zmiešané triedy v rámci desegregácie škôl, kritické myslenie v rámci praktických zručností“.
„Najviac prínosné je v tom, že rešpektuje úroveň každého žiaka, na ktorej sa aktuálne nachádza a tým poskytuje individuálny prístup. Tým môže poskytnúť žiakom v rovnakom ročníku rôzne úrovne vzdelávania podľa ich aktuálnych schopností“.
„Ukazuje nové možnosti, dodáva odvahu učiteľom a umožňuje pochopiť, že je možné učiť inak. Na prvý pohľad zložitejšie, keďže je to nové a nepoznané, ale v konečnom dôsledku oveľa jednoduchšie a zaujímavejšie“.
„Myslím, že práve v prístupe, ktorý je založený na skutočnom objavovaní nášho sveta s nadšením a vďačnosťou. Je to celostné ponímanie od veľkého k malému a nie naopak. Má to celé krásny a zmysluplný systém“.
„Integrácia jednotlivých tém z rôznych ročníkov do jednotlivých prezentácií, prepojenie jednotlivých predmetov, zmysluplný význam tém, oslovuje dušu dieťaťa“
„Montessori koncept priamo korešponduje s plánovaným novým ŠVP. Je odpoveďou ako to môžu školy robiť. Trojročia, rozdelenie obsahu, času, priestoru…“
„Kto sa oboznámil s koncepciou Marie Montessori bude pre neho prechod na novú koncepciu podstatne jednoduchší“
„Vo všetkom. Tento plán obnovy prebral 98% z konceptu Montessori“.